Głównej zawartości

Gmina prekursorem w realizacji nowoczesnych technologii

b_511_342_238_00_images_DSC_0005.JPG26 listopada w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbyła się konferencja podsumowująca rezultaty projektu „Przyspieszanie wzrostu konkurencyjności województwa mazowieckiego, przez budowanie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu” (Projekt BW), realizowanego w ramach RPO 2007 - 2013.

Gmina Ostrów Mazowiecka jako jedna z pierwszych w województwie mazowieckim, wdrożyła w 2012 roku aplikację EMUiA. Ta nowoczesna technologia wykorzystywana jest w Urzędzie do prowadzenia ewidencji miejscowości, ulic i adresów. W ramach Projektu BW, Gmina otrzymała także sprzęt do realizacji programu na łączną kwotę około 100 tys. zł (tj. 11 zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem, 3 wysokiej klasy scanery, serwer z oprogramowaniem, urządzenia sieciowe).

b_335_224_238_00_images_DSC_0006n.jpgPodczas czwartkowej konferencji na zaproszenie Marszałka Województwa Mazowieckiego Pana Adama Struzika, Gmina Ostrów Mazowiecka jako prekursor w realizacji tego systemu, mogła podzielić się swoim doświadczeniem oraz zaprezentować w jaki sposób aplikacja jest wykorzystywana w codziennej pracy urzędu. Wójt Waldemar Brzostek podczas swojej prelekcji przedstawił zalety działania systemu. Jak mówił „dzięki otrzymanym aplikacjom i systemom znacznie wzrosła efektywność pracy urzędników, usprawniły i ułatwiły one również stosowne procedury”.

Po wdrożeniu aplikacji dane adresowe stały się powszechnie dostępne, dokładniejsze i bardziej aktualne. Ewidencje i rejestry prowadzone są obecnie w formie elektronicznej. Aplikacja umożliwia integrację  z gminnym systemem do elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) oraz pozyskiwania danych z Ewidencji Gruntów i Budynków (EGiB).
 
Cieszymy się, iż nasze zaangażowanie zostało zauważone i docenione. Główny Geodeta Kraju w ramach podziękowań za współpracę, wyróżnił Gminę Ostrów Mazowiecka specjalnym odznaczeniem HUMAN STANDEM, postacią strażaka, który na co dzień korzysta z danych adresowych, służąc mieszkańcom Gminy.

Wiarygodność danych o punktach adresowych i ich lokalizacji przestrzennej jest szczególnie ważna z punktu widzenia działań kryzysowych. Strażak będzie więc symbolem prowadzenia przez Gminę elektronicznego rejestru adresowego.