Głównej zawartości

Podsumowanie projektu „Z ekonomią na TY”

NBP_PROJETK_REALIZOWANY.jpgW okresie od stycznia do listopada 2016 r. 101 uczniów z czterech gimnazjów z terenu Gminy Ostrów Mazowiecka: Publicznego Gimnazjum Nr 1 im. Ks. Płk. A. Warakomskiego w Jasienicy, Publicznego Gimnazjum Nr 2 im. Św. Stanisława Kostki w Komorowie, Publicznego Gimnazjum Nr 3 im. Polskich Olimpijczyków w Nagoszewie i Publicznego Gimnazjum Nr 4 im. Bohaterów Westerplatte w Jelonkach brali udział w projekcie pn. „Z ekonomią na TY" realizowanym z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.

Głównym celem projektu był wzrost poziomu wiedzy gimnazjalistów z zakresu wybranych zagadnień  ekonomicznych,   ale  także   kształtowanie  postaw   przedsiębiorczych   i  umiejętności niezbędnych do sprawnego funkcjonowania w świecie ekonomii.

W ramach projektu w każdej ze szkół zrekrutowana została grupa projektowa, która wzięła udział w 65-godzinnych warsztatach z zakresu edukacji ekonomicznej. Zakres tematyczny warsztatów obejmował:   inflację,   stabilność   systemu   finansowego,   funkcje   i   zadania   NBP,   pieniądz, gospodarowanie budżetem domowym, rozbudzanie postaw i zachowań przedsiębiorczych oraz instytucje i usługi finansowe. Ponadto   w   wrześniu   uczniowie   w   ramach   projektu   wzięli   udział   w   wycieczkach edukacyjnych. Odwiedzili m.in. Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira Skrzypka, Sejm oraz Giełdę Papierów Wartościowych. Podczas wycieczek przybliżone zostały zagadnienia związane z rozwojem ekonomii i gospodarki pieniężnej, funkcjami, jakie pieniądz pełnił na przestrzeni dziejów, a także historią powstania i ewolucją systemu bankowego i bankowości centralnej. Projekt zakładał również zorganizowanie w każdej ze szkół spotkania z przedstawicielami banków czy Powiatowego Urzędu Pracy oraz debaty ekonomicznej dla uczniów szkoły.

Na zakończenie projektu 23 listopada 2016 r. w Urzędzie Gminy Ostrów Mazowiecka zorganizowany został konkurs wiedzy z zakresu zagadnień ekonomicznych. W konkursie wzięło udział 16 uczniów z 4 gminnych szkół gimnazjalnych. Celem konkursu było zwiększenie zainteresowania  i  rozwijanie   wiedzy   uczniów   szkół   gimnazjalnych   z   zakresu   zagadnień ekonomicznych. Udział w projekcie przyczynił się do wzrostu poziomu wiedzy gimnazjalistów z zakresu wybranych zagadnień ekonomicznych oraz kształtowania postaw przedsiębiorczych i umiejętności niezbędnych do sprawnego funkcjonowania w świecie ekonomii.