Azbestu coraz mniej
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 18, wrzesień 2018 14:52
- Odsłony: 1408

Od 2015 roku Gmina Ostrów Mazowiecka sukcesywnie pozyskuje środki na dofinansowanie zadań polegających na usuwaniu i unieszkodliwianiu azbestu z budynków gospodarstw domowych i gospodarczych. Łącznie w ciągu ostatnich czterech lat zebrano ponad 825 ton wyrobów zawierających azbest, a wartość ich odebrania od mieszkańców i przewiezienia na składowisko to ponad 250 000,00 zł.
W 2018 roku w ramach zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwiane azbestu na terenie Gminy Ostrów Mazowiecka- etap IV" dzięki wsparciu finansowemu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie udało się usunąć 164 tony wyrobów zawierających azbest. Kwota dofinansowania wyniosła 37 343,98 zł, zaś całkowita wartość zadania 46 679,98 zł. Prace polegające na odebraniu, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest prowadzone były przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Zambrowie, która wyłoniona została w drodze przetargu nieograniczonego.
Jednocześnie informujemy, iż każda osoba fizyczna może starać się o uwzględnienie w ramach tego działania. W tym celu należy złożyć w Urzędzie Gminy w Ostrowi Mazowieckiej ul. gen. Władysława Sikorskiego 5, 07-300 Ostrów Mazowiecka wniosek o zebranie i utylizację azbestu, którego formularz znajduje się na stronie internetowej gminy w zakładce Poradnik interesanta oraz w siedzibie urzędu w pok. nr 4 (parter).