Głównej zawartości

Podsumowanie projektu „Myśl ekonomicznie"

b_204_112_238_00_images_NBP_PROJETK_REALIZOWANY.jpgW okresie od stycznia do grudnia 2018 r. Gmina Ostrów Mazowiecka była beneficjentem projektu pn. „Myśl ekonomicznie" realizowanego z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej. Projektem objętych zostało 180 uczniów z 12 gminnych szkół podstawowych.

Głównym celem projektu było podniesienie poziomu wiedzy z zakresu wybranych zagadnień ekonomicznych oraz kształtowanie postawy przedsiębiorczej wśród uczniów biorących udział w projekcie. Realizacja projektu przyczyniła się także do poznania zadań i funkcji Narodowego Banku Polskiego, doskonalenia przez uczestników pracy w grupie oraz podejmowania samodzielnych decyzji.

W ramach projektu w każdej szkole wybrana została 15- osobowa grupa projektowa, która wzięła udział w 30-godzinnych warsztatach z zakresu edukacji ekonomicznej. Warsztaty obejmowały prostą ale przydatną również w życiu codziennym tematykę: pieniądz, gospodarowanie budżetem domowym czy funkcje i zadania NBP. Ponadto w okresie wrzesień - listopad uczniowie brali udział w wycieczkach edukacyjnych. Odwiedzili m.in. Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira Skrzypka w Warszawie. Podczas wycieczek przybliżone zostały zagadnienia związane z rozwojem ekonomii i gospodarki pieniężnej, funkcjami, jakie pieniądz pełnił na przestrzeni dziejów, a także historią powstania i ewolucją systemu bankowego i bankowości centralnej. Projekt zakładał również zorganizowanie w każdej ze szkół spotkania z przedstawicielami banków czy innych instytucji publicznych oraz przeprowadzenie debaty wśród uczniów poruszającej wybrany temat ekonomiczny.

Na zakończenie całego projektu 22 listopada 2018 r. w Urzędzie Gminy Ostrów Mazowiecka zorganizowany został konkurs wiedzy z zakresu zagadnień ekonomicznych. W konkursie wzięło udział 36 uczniów. Głównym celem konkursu było zwiększenie zainteresowania ekonomią oraz rozwijanie i pogłębianie wiedzy z zakresu zagadnień ekonomicznych. Konkurs przebiegał w dwóch etapach, a uczestnicy dzielnie zmagali się z przygotowanymi zadaniami, które dotyczyły inflacji, pieniądza, funkcji i zadań NBP oraz gospodarowania budżetem domowym.

Udział w projekcie przyczynił się do wzrostu poziomu wiedzy uczestników z zakresu wybranych zagadnień ekonomicznych oraz umiejętności niezbędnych do sprawnego funkcjonowania w świecie ekonomii.


gallery1 gallery1 gallery1
gallery1 gallery1 gallery1